De vier B’s van digitale marketing

Als ondernemer of bedrijf mag u niet ontbreken op het internet. Via digitale marketing zet u uw website maximaal in de kijker. Waar moet u dan op letten?

Eerste B: het belang

Consumenten en bedrijven maken steeds meer gebruik van zoekmachines en sociale mediakanalen om hun behoeften in te vullen. Het aankoopproces is de laatste jaren
dan ook sterk gewijzigd. Wanneer klanten vandaag interesse hebben in een product of dienst, dan is daar doorgaans een online actie aan gekoppeld, zoals het inwinnen van
informatie, het raadplegen van gebruikersreviews, het aanvragen van een offerte of informatie of de effectieve aankoop.

Investeren in digitale marketing is van groot belang om ‘top of mind’ te blijven bij uw doelgroep: bij dat soort producten of diensten moeten ze aan u denken. Bovendien is het belangrijk om in elke fase van het aankoopproces aanwezig te zijn. Handig is alvast dat de resultaten van uw inspanningen heel goed meetbaar zijn in de aparte stadia.

Tweede B: de basis

Alles begint bij een website die de juiste ‘call to actions’ (dat is het aanzetten tot een bepaalde actie) bevat om doeltreffende leads of concrete online verkopen te genereren.
Want zonder elementen die de bezoekers van uw website naar een specifiek contactmoment leiden, heeft digitale marketing weinig zin.

Ook zoekmachineoptimalisatie (SEO) ligt aan de basis van digitale marketing. Zorg er dan ook voor dat uw websitepagina’s zo veel mogelijk onderwerpen uit uw niche behandelen.
Want hoe meer kwalitatieve informatie uw website bevat, hoe hoger Google deze in de zoekresultaten toont.

Derde B: de bouwstenen

  1. Bouw een goede, gefundeerde digitale strategie, maar blijf tegelijk wendbaar . Online moet u immers heel snel kunnen schakelen.
  2. Omschrijf duidelijk de doelgroep van uw campagnes: wie wilt u bereiken?
  3. Begeleid potentiële klanten naar uw website via zo veel mogelijk relevante kanalen .
  4. Streef naar een maximale conversie van elke lead.
  5. Gebruik de juiste data om continu de resultaten te meten en de volgende stappen in uw strategie te bepalen.

Vierde B: het budget

Hoeveel u voor digitale marketing betaalt, is afhankelijk van de niche en van de grootte van uw campagnes, maar ook van het feit of u bepaalde taken uitbesteedt aan een
digitale marketeer of deze zelf uitvoert. De meeste ondernemingen starten met een klein budget en groeien gestaag door na het boeken van hun eerste successen.

U kunt uw marketingbudget bijv. bepalen als een procentueel aandeel van uw omzet. Een percentage van 10% is realistisch, maar sommige ondernemers gaan tot 20 of 30%,
afhankelijk van de sector en hun doelgroep.

Er zijn ondernemers die met een jaarbudget van minder dan € 2.000 al erg mooie resultaten boeken, maar een bescheiden eenmanszaak moet minstens een jaarbudget van € 4.000 à € 6.000 voorzien. Bij grotere bedrijven liggen de gemiddelde bedragen nog veel hoger, zeker wanneer ze internationaal actief zijn.

Meer weten of hulp nodig? Neem gerust contact met ons op onder
T: 0031 85 0401120 of E: info@mnadviseurs.nl

* Wij streven ernaar om middels de nieuwsberichten op deze website correcte en actuele informatie te verschaffen, maar kunnen niet garanderen dat die informatie na verloop van tijd nog steeds juist, volledig en actueel is. Wij aanvaarden dan ook geen aansprakelijkheid voor de gevolgen van handelen of nalaten op grond van de inhoud van de nieuwsberichten

 

Digitale_marketing_FB_link.jpg

Schrijf u in voor onze digitale nieuwsbrief. 

Voor meer informatie verwijzen wij naar onze Privacy Statement
*  Website URL
Inschrijven

Deze website is gemaakt door  websignaal.png